Strona główna Drama czyli co? Czasopismo Sklep Kontakt

Prezentacja
Teoria
Praktyka
Przewodnik po dramie
Spis treści zeszytów
Wydanie elektroniczne

W numerze 48. znajdą Państwo następujące pozycje:

ABSTRAKT:

Materiały metodyczne, zawarte w tym zeszycie, ukazują możliwości stosowania dramy na zajęciach teatralnych dla dzieci i młodzieży. Są wynikiem doświadczeń nauczycieli, najczęściej polonistów, i instruktorów teatralnych. Ukazują oni, jak tworzyć teatr edukacyjny (np. „Okularnica”) i jak budować postać sceniczną w wyniku analizy i interpretacji utworu literackiego (baśń „Sobotnia Góra” oraz „Mały Książę” A. de Saint-Exupery’ego) bądź znanego obrazu („Panny z Avignon” Pabla Picassa). Godny polecenia jest także scenariusz zajęć dla przedszkolaków o zachowaniu przy stole.

  • Artykuły

    • Alicja Pruszkowska: Drama na zajęciach teatralnych dla dzieci i młodzieży

    • Halina Machulska: Moje dramowo-teatralne fascynacje

    • Anna Dziedzic: Projekt „Okularnica” czyli teatr edukacyjny młodzieży dla młodzieży

  • Konspekty

    • Alina Idzikowska: Zaginiony chłopiec (na podstawie baśni „Sobotnia Góra”)

    • Anna Łukasiak: Dlaczego nosimy maski? („Panny z Awinion” Pabla Picassa)

    • Sylwiana Firin-Gramowska: „Nikt (…) nie chciał mu uwierzyć, ponieważ miał bardzo dziwne ubranie”. („Mały Książę” A. de Saint Exupery’ego)

    • Anna Ćwiklińska: Człowiek w masce i w roli

    • Katarzyna Wypler: O dobrym zachowaniu przy stole


Powrot do spisu tresci



Site manager: web@drama.edu.pl    Last modification: 2007-02-25    (c) Wszelkie prawa zastrzezone!